سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

فناوری جدید چگونه صنعت بیمه و تعمیر خودرو را متحول کرده است؟

صنعت بیمه و تعمیرات خودرو در میان تحول بی سابقه ای قرار دارد. این صنعت به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر و پیچیدگی رو به رشد خودرو، پذیرش فناوری‌هایی مانند ابر، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را افزایش داده است تا ادعای بیمه و فرآیند تعمیر را در نقاط تماس یکپارچه کند. این فناوری‌های توانمند، همراه با تقاضاهای در حال تحول مصرف‌کننده، روندهای مختلفی را هدایت می‌کنند که برای همیشه ادعاها و تجربه تعمیر را تغییر خواهند داد.
تاثیر پیچیدگی رو به رشد خودرو

درصد وسایل نقلیه مجهز به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) مانند ترمز اضطراری خودکار، کمک پارک یا تشخیص نقطه کور در حال افزایش است. تخمین زده می شود که 10 درصد از یک میلیارد خودروی مورد استفاده در سراسر جهان در پایان سال 2020 به قابلیت های کلیدی ADAS مجهز شده اند. با تجهیز خودروهای بیشتری به این ویژگی ها در دهه گذشته، تعداد قطعات خودروها تقریباً دو برابر شده است. امروزه، خودروهای معمولی دارای 30000 قطعه هستند و وسایل نقلیه جدید حاوی بیش از 1000 تراشه کامپیوتری نیمه هادی هستند که برای همه چیز از روشنایی داخلی، خنک کننده موتور و مدیریت باتری گرفته تا نظارت بر فشار باد لاستیک ها، کنترل صندلی و موارد دیگر استفاده می شود. با نگاهی به آینده، فناوری های پیچیده تری مانند هوش مصنوعی، دوربین ها و حسگرها در وسایل نقلیه رشد خواهند کرد و بیمه و تعمیر این وسایل نقلیه را به طور فزاینده ای پیچیده و پرهزینه می کند.
بیشتر بدانید:

آزمایش زمستانی قرن بیست و یکم درباره لاستیک
    مهارت‌ها، آموزش‌های فنی و ابزارهای جدیدی برای کمک به کاهش زمان تعمیر طولانی‌تر و ادعای رفع مشکل مورد نیاز است.

فراتر از سیستم های ایمنی، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) در حال تغییر در صنعت هستند. در سال 2021، سهم بازار خودروهای برقی با باتری تقریباً دو برابر شد و 2.9٪ از کل فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داد که این رقم در سال 2020 1.6٪ بود. خودروهای الکتریکی می توانند مزایای فوق العاده ای ارائه دهند، اما پیچیده هستند و تعمیر آنها گران است. این پیشرفت‌ها چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای بیمه‌گران خودرو و تعمیرکاران تصادف ایجاد می‌کند. مهارت‌ها، آموزش‌های فنی و ابزارهای جدیدی برای کمک به کاهش زمان تعمیر طولانی‌تر و ادعای رفع مشکل مورد نیاز است.
موبایل و هوش مصنوعی تجربه مشتری را دوباره تعریف می کنند

در چند سال گذشته، فناوری به بیمه‌گران و تعمیرکاران تصادف کمک کرده است تا به جلو حرکت کنند. تخمین عکس، ربات‌های چت و پیام‌های متنی به ارائه مدل‌های خدمات مشتری دیجیتالی، در صورت نیاز، انسان محور و مکان‌های ترجیحی کمک کرده‌اند.

از زمان شیوع بیماری همه گیر، انتظارات مشتری تکامل یافته است و اکنون نیاز به تعاملات سفارشی و ساده تر دارد. در نتیجه، پیشرفت‌های متعددی در فناوری‌های بیمه و تعمیر ایجاد شده است تا به ایجاد تجربه شخصی‌تر برای رانندگان کمک کند.

از طریق کمک فناوری، بیمه‌کنندگان می‌توانند به راحتی عکس‌های دیجیتالی خسارت خودرو را به بیمه‌گران و تعمیرکاران ارسال کنند تا روند برآورد خسارت و تعمیر سریع‌تر از روش‌های دستی قبلی آغاز شود. و داده ها نشان می دهد که مصرف کنندگان مشتاق به پذیرش آن هستند. در طول همه‌گیری، تعداد مصرف‌کنندگانی که عکس‌های خودروی آسیب‌دیده خود را مستقیماً به تعمیرکاران با استفاده از این فناوری ارسال می‌کردند، تقریباً دو برابر شد و بیش از 20 درصد از سوابق ادعاها با استفاده از تخمین عکس‌ها منجر به سفارش تعمیر واقعی می‌شد. این عکس ها از طریق یک شبکه یکپارچه از اتصالات منتقل می شوند و هوش مصنوعی پیشرفته اعمال می شود. این تجربه کمتر در مورد برنامه تلفن همراه است و بیشتر در مورد اتصالات شبکه ای است که در پشت صحنه کار می کنند و مصرف کننده را قادر می سازد کل فرآیند را از طریق تلفن خود هدایت کند و به خودکارسازی فرآیند در هر شرایطی کمک کند.
این مثال فشار زیادی را به سوی اکوسیستم‌های متصل نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که در صنعت خودروسازی شاهد آن باشند. در حال حاضر، در ایالات متحده، هر سال یک میلیارد روز می گذرد، از زمانی که ادعاهای خودرو باز می شود و زمانی که ادعاها حل می شود. ایجاد ارتباطات یکپارچه بین ده‌ها هزار ارائه‌دهنده در سراسر صنعت که باید برای حل و فصل صدها تصمیم چندجانبه که از یک ادعا منتج می‌شوند گرد هم آیند، ضروری است. این اکوسیستم صنعتی شامل بیمه‌گرهای خودرو، تعمیرکاران تصادف، تامین‌کنندگان قطعات، خودروسازان، وام‌دهندگان، یدک‌کش‌ها و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در صورت آسیب‌دیدگی ناشی از تصادف است.

این اکوسیستم مبتنی بر فناوری این امکان را برای صنایع بیمه و تعمیر خودرو فراهم کرده است تا حجم عظیمی از داده ها را به کار گیرند. داده‌های خود خودروها، تصاویر دیجیتالی خودروها و ادعاهای تاریخی و داده‌های تعمیر می‌توانند برای تصمیم‌گیری دقیق‌تر، افزایش زمان پردازش و تجربه کلی بهتر بیمه‌گذار ترکیب شوند. دیجیتالی شدن این صنعت هنوز در مراحل اولیه است، اگرچه نوآوری ها به طور مداوم در حال پیشرفت هستند.
پذیرش تله ماتیک به دیجیتالی شدن بیشتر کمک خواهد کرد

تله ماتیک یک فناوری نوظهور در صنعت خودرو برای چندین دهه بوده است، اما پذیرش آن در حال رشد است. این امر عمدتاً توسط مقررات هدایت می‌شود، گروه‌های حامی مصرف‌کننده که برای تغییر اتکا از امتیازات اعتباری به سیاست‌های بیمه قیمت، و افزایش پیچیدگی خودرو، که هزینه را به نرخ بیمه و تعمیرات خودرو می‌آورد، کار می‌کنند. داده‌های Telematics را می‌توان برای انواع پیشنهادات بیمه مبتنی بر استفاده، مانند پرداخت به‌حساب، اعمال کرد و می‌توان آن را در مدل‌های کسب‌وکار بیمه‌گر جدید که بیشتر بیمه‌گر محور و رفتار محور هستند، جاسازی کرد.
این چطوری کار میکنه؟ داده‌های تله‌ماتیکی که مستقیماً از یک وسیله نقلیه جمع‌آوری می‌شود، می‌تواند تصادف را فوراً تشخیص دهد، در صورت نیاز، تماس‌های فوری برای کمک‌های پزشکی را ایجاد کند، و روند خسارت را با شرکت بیمه آغاز کند، و به نوبه خود، به تعمیرکاران کمک کند تا برنامه‌های تعمیر و حتی سفارش قطعات را شروع کنند. داده های Telematics که در بین ارائه دهندگان متصل به اشتراک گذاشته می شود، ارتباط بین همه طرف های درگیر را تسریع می بخشد و در نهایت زمان چرخه تعمیر را کاهش می دهد و رضایت مشتری را افزایش می دهد.
گام هایی به سوی آینده ای کاملاً خودکار

صنعت خودرو در حال گذر از یک تحول مهم است. با گذشت زمان، مصرف‌کنندگان، بیمه‌گران و تکنسین‌های تعمیر می‌توانند انتظار داشته باشند که این فناوری همچنان به اطلاع‌رسانی و سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری‌ها ادامه دهد و متخصصان را آزاد کند تا بر ارائه ادعاها و تجربیات تعمیر کامل و شخصی‌شده تمرکز کنند. با فناوری های بسیار پیچیده ای که در اختیار ما قرار دارد، پتانسیل خدمات استثنایی به مشتریان بسیار زیاد است.
منبع:
https://www.automotiveworld.com/articles/how-is-new-technology-revolutionising-the-automotive-insurance-and-repair-industry/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.